Goldwell – co jste zatím nevěděli

Značka Goldwell dnes aktivně spolupracuje s 1300 odborníky z pěti kontinentů a svoje zboží vyváží do 30 zemí světa. Čísla jsou to vskutku obdivuhodná, ale jak se k nim společnost dostala? Věděli jste, že firma byla založena už roku 1948? Co se od té doby změnilo a na co Goldwell klade důraz? Pojďme nahlédnout za oponu a podívat se, jak to v zákulisí vlasového magnáta vypadá.

Goldwell Color Extra Rich

První kroky – Goldwell v plenkách

Navzdory tomu, že společnost se čile angažuje téměř po celém světě, svoje začátky mapuje v Evropě. Podnikatel Hans Erich Dotter, kterého na Googlu stopujeme výhradně v souvislostech s vlasy a vlasovou kosmetikou (což svědčí o silné zainteresovanosti do vlasového byznysu, nebo taky o tom, že o něm nikdo nic dalšího nevyštrachal) založil Goldwell roku 1948 a jeho expanzi podpořil výrobou prvního stylingové přípravku Goldwell ideal. Výrobky měly být původně distribuovány jen a pouze do salónů, ale jistě jste si povšimli, že u toho dlouho nezůstalo.

Stylingovému boomu přispěla kupříkladu Brigett Bardot, jejíž tupírované účesy atakovaly ženská srdce po celém světě. Znenadání bylo „in“ mít velký objem a šokovat okolí spotřebou fixačních přípravků. A to se ví, že kadeřníci nezůstali zkrátka. Z talentovaných umělců, kteří dovedli vytvářet z vlasů kuriózní struktury, se začali postupně stávat šikovní dealeři kosmetiky. To máte tak, když někdo umí chytit příležitost za pačesy. Doslova.

Jak uvádí Goldwell na svých oficiálních stránkách, mezi lety 1950 a 1960 měla firma nejmodernější a nejlepší vybavení na plnění aerosolových láhví, což z ní během několika let učinilo největšího dodavatele v Evropě. Tím nechci poukazovat na možného viníka freonů, ale na bezpochyby úspěšnou dráhu, na kterou firma nastoupila.

70. léta – Úspěch na vlnce

Roku 1976 šokoval Goldwell celosvětovou kadeřnickou obec žhavou novinkou – trvalou ondulací pěněnou vzduchem. Tím si firma našlápla vstříc globálnímu vlivu, poněvadž úspěšná receptura se brzy rozšířila do mnoha koutů světa a učinila tak z firmy Goldwell jaksepatří znějící pojem.

Po prvním krůčku kosmetika Goldwell rychle expandovala do USA, Jižní Afriky a Austrálie. Celoplošný úspěch v Evropě byl už bonbónek. Globální pozici si firma zaručila i členstvím v japonské korporaci KAO, do které se připojila roku 1989. Společně s tím se zakladatel firmy, Hans Erich Dotter, stáhl z manažerské pozice a stal se členem dozorčí rady.

Od nového tisíciletí až do dneška

Členství v KAO zaručilo Goldwellu celou řadu benefitů. Díky spolupráci s korporací společnost založila celou řadu nových výzkumných a inovačních center, které přispívají novými recepturami a originálními přípravky. Dále také založila celou řadu zákaznických center, které analyzují potřeby dnešních klientů a své výsledky poskytují vývojářům k lepší orientaci na trhu.

V roce 2007 Goldwell také poprvé představil přehlídku ColorZoom, na které se potkávají kreativní kadeřníci z celého světa a ti nejlepší určují trendy pro následující léta.